About Me

My photo
Very fussy type of people.Simple yet complicated..

Daisy's big day

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Iman's big day

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Tuesday, January 27, 2009

nEWbORN daISY INsyiRah 11/05/2007

Aku selamat melahirkan princessku pada jam 5.35pg di PUSAT RAWATAN ISLAM PUSRAWI..handle by DR.ZUL.Doc yg sungguh relax and full of xperience.Tak gelabah la dalam labor room tu.Selepas sejam bertarung dalam labor room, maka lahirla princessku dan saat itu juga aku bergelar seorang ibu . . what a wonderful feelings.Hilang semua sakit²,lega truss . .


Babyku lahir seberat 2.9kg dan panjang 52cm.COmel seperti suamiku dan putih ikut kulitku.What a good combination.Kami namakan dia Daisy INsyirah ( BUnga Daisy kegembiraanKu ) Binti Amirul Izwan.Panggilan manja Daisy..aku memang suka Bunga Daisy.Lepas ni bila Daisy ada adik boleh la aku letak smua nama bunga ek.. :))

Tak tersangka aku rupanya sakit sungguh nak bersalin ni.Ingatkan cuma sakit² sikit je..tu yg membuatkan aku cam fobia nak meneruskan aktiviti beranak ramai.Kalau aku tahu la sakit cam ni...mesti dari awal aku dah amik epidural.. :)) xpela,anyway is a new xperience for me.Org kata bersalin ni leh kurangkan dosa,kalau betul la . . maka gugur la dosa² kecilku.AMINNNNNN

Aku meneruskan aktiviti berpantangku di umah BONDA di PENANG PEARL of ORIENT.
Actually takla berpantang sgt..lebih kepada berehat la.Kami taklah kuat sgt berpantang..still aku leh makan ketam and Mc'D and Secret recepi and KFC...yuMMMYyy yuMMMYyyy.

Time BAbyKU NewbOrn aku belikan dia pampers Mamy Poko and susu Similac Abott.Emm . . mahalnya..memang terasa mahal.Tapi demi anaKKu,kuturutkan.Kononya nak yg terbaikla utk princesskU.aCtually susu apa pUn sama Gak.The way we brought up her is the most important.

Susu lak semakin hari semakin naik..tetiap bulan aku gi Giant mesti susu naik..Cukup 9 bulan aku menyusukan anak aku dengan susu Similac ni,aku dapat news yg mengatakan susu tu tak Halal.(was-was la..emmmmm ) lalu aku pun bertukarla susu ke Nan 2..OK gak.Nasib baik Daisy suka..Kalau tak jenuh gak aku nak bertukar susu.

Maka bermula la episod hidupku sebagai seorang iBU..tak semudah yg di sangkakan..Aku lak jenis yg takleh bangun malam..Nasib baik la sepanjang berpantang mak aku yg handle semua.Aku mmg tido tak sedar diri.Daisy lak tak menangis malam tapi subuh..Setiap ari tepat 5.30pg dia akan bangun and melalak.Kejutkan kami solat subuh....syahdunyaaaa.Time tu rasa seronoknya ada anak...Baru la aku sedar perasaan org yg berkahwin tapi tidak mempunyai anak..SADIsssss.mmg syIOOkk la ada anak ni.Ada benda nak buat..Asyik tengok muka hubby kita,dia pun asyik tgk muka kita je . .lelama muak,mula la nak gaduh.Now dah ada baby barula terasa gUMbira .. ..yeeeehaaa.

Hubby akula org yg paling gUmbira and sibUk.Semua dia nak handle.Semua yg terbaik la utk anak dia.Dari lampin,susu,liquid cleanser (pencuci botol susu) sampai la ke mainan budak tu..semua dia yg settlekan.Everyday basuh bajU Daisy.Seronok sgt la.Setiap malam pun dia yg bangun buatkan susu...tukarkan lampin..eishhhhh makin manja la aku..Makin kuat tido la aku bila semua dia nak buat..ADvantage to me.Nasib baik la dapat hubby lagu tu..kalau lagu lain haru gak jadinya.Semua keje kami buat bersama (slalunya tak adil,dia yg lebih ). ..alaaa,Men's has to do xtra work..

Selesai tempoh berpantang aku tinggalkan Daisy bersama maktok and Tokpak dia.They all offer nak jaga..Sedihnyaaa saat itu susah nak digambarkan.Tapi Daisy terlalu kecik nak di hantar ke nursery.Terpaksala . . semua yg terbaik utk anakKu.Lalu pulangla kami menjalankan kewajipan,mancari nafkah utk keluarga..kali ni kena la bekerja keras coz dah ada org baru.

Every week kami balik penang menaiki bas.Terasa penat yg teramat.Tak sanggup rasanya nak bersesak sesak di hentian pudu.Tapi kalau tak balik rindukan Daisy.Rindu anak lebih teruk dari rindukan suami..penangan anak.Almost 2 months macam tu kami dah tak sanggup..lalu kami mintak anak kami kembali dari granny dia.Memula mak aku susah gak nak bagi..Cucu sulong katakan.tapi aku nekad nak bawak balik..aku carikan nursery yg near by my workplace.Dah confirm ngan nursery tu then aku mintak parents aku hantarkan.Teringin jugak nak jaga anak sendiri.Lalu dengan berat hati,makbapak aku turutkan jugak.



Daisy mula duduk bersama kami on her 4th months.Time tu dia dah kuat sikit..ok la.We send her to nursery Planet Kiddis @ SS4 Kelana Jaya.Tetiap ari hubby kena hantar Daisy then aku,after that baru dia straight to his workplace.Walaupun penat tapi gUMbira . . la la la syiOOkksss.


Attached is all pictures of newborn Daisy Insyirah Binti AMirul Izwan.



No comments:

Post a Comment