About Me

My photo
Very fussy type of people.Simple yet complicated..

Daisy's big day

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Iman's big day

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Wednesday, January 28, 2009

nEW LifE begINSs . . .

Penat jugak nak build a great family..Slalunya aku and hubby kureng sependapat.DIa suka A,aku lebih suka C...emm..SUsah la.Aku lak suka majOK.Pantang tak kena siapla..mesti dah muncong.Cian kat dia kena pujuk..tapi since dah ader bby ni jarang la dia pujuk aku.Slalunya aku baik sendiri la.BIla lapar,ilang la majok aku.

Day by day Daisy dah semakin membesar.On her 4th months dia dah Boleh merangkaK..cepat kan??'Bila la dia nak cepat berjalan' . . tu la yg slalu kami nanti kan.Tapi bila dah start berjalan...aLAmaKkkkk letihnyaa.Lebih baik dia seperti baby,yg tak boleh buat itu dan ini.Macam tak cukup kaki aku berjalan nak kejar dia.Sungguh letih YET seronOK.

She started to walk on her 10th months.Got teeth also at the same time.SO cute.Very Cute.Everyday is a new thgs in our lifes.Tak sabar nak lihat perubahan diri Daisy.Walaupun kami sayang sgt kat Daisy tapi bila ada benda yg dia buat tak sedap dipandang,siap la Daisy.Daisy actually membesar half di rumah kami @ subang and another half @ Penang.Granny Daisy will come on and off to take care of her.WHat a lovely sweet little Daisy.Everybody loves her

ON Daisy's 1st year she got admitted @SJMC high fever.Kesian Daisy.Celebrate her 1st yr @ hospital.SInce Daisy stay at nursery,dia slalu tak sihat.Maybe penjagaan tak rapi . .what do u xpect - terlalu ramai budak kat nursery.They can't take xtra care on ur child.We dont have a choice.Terpaksala Daisy melepak kat nursery tu.2 Hari 2 Malam she was at the hospital.Layan and the foods is superb.Of coz Daisy tak suka coz slalu kena cucuk..cucuk sana,cucuk sini.She's too small for all this.For the sake of her health,we'll do anythg.AFter came back from the hospital till now Alhamdulillah dia sihat.Kalau sakit pun tak melarat.Doctor pesan jangan terlalu manjakan anak dengan ubat.Kalau demam dia tak kuat sgt,let it be.Biar antibody diri dia yg lawan sendiri.Kami ikut nasihat doc..Kami jarang bagi dia ubat if demam dia tak sampai 39 0C.SYukur till now Daisy sihat..or maybe dia dah fobia jumpa doctor..he he he



emm...Bab makanan lak,Daisy mmg susah nak makan.Daisy lebih suka minum susu.THat's y susu slalunya 6 tin sebulan.Till her 1st year baru dia nak belajar makan..And i have to cook porrige till now . .uhuhuhuhu.Bab makan Daisy i'm so concern.Kalau aku ader masa aku nak siapkan makan kat dia.Everythg on my own.Sure halal,bersih and suci.
Tapi sayang . . hanyala impian.

Seronok mengikuti perkembangan Daisy.Hubby aku la yg overxcited.Daisy lebih rapat ngan papa dia.Anak papa la..Now perkembangan Daisy terlalu laju.Jenuh aku nak kejar.Tak boleh miss even a second.CUma now aku tunggu dia bercakap je.Rasa nak terkeluar anak tekak aku,setiap ari kena jerit bgtau dia apa yg boleh apa yg tak boleh.Letih la..cakap dengan org yg tak faham bahasa ni.She is too naughty.Bila kita marah dia dah pandai buat muka,siap jeling lagi.Lastly kita yg dia pukulnya..aduhaii anak.

Daisy,

Life is so meaningful and wonderful with u in our life..U completed us.We pray day and night for ur happiness and wish u to be a good daughter we ever had.

No comments:

Post a Comment